Yeni Kimlik Başvuru Takibi Nasıl Yapılır ?

Yeni kimlikler dağıtılmaya başlandı ancak başvuru işleminden sonra kimliklerinizin durumunu da kontrol etmeniz gereikiyor. Yeni kimlik başvuru takibinin nasıl yapılacağı konusunda bir çok kişinin zihni bulanıktır. Aslında nüfus müdürlüklerinde yapılan başvuru esnasında kimliğin başvuru takibi ile alakalı bilgiler verimektedir. Gene de bo hususta detaylı bilgi almak isteyen kişiler için başvuru takibinin nasıl yapılacağını özetleyerek açıklayalım.
Yeni kimliklerin alınması için bilindiği üzere randevu alınmaktadır. Randevu alındıktan sonra gerekli başvuru işlemleri yapılır ve sizden eski kimliğiniz görevli memur tarafından alınır ve imha edilir. Bu işlemlerden sonra yeni çipli kimlik kartınız sizlere hemen teslim edilmeyecektir. Sizlere geçiçi bir kimlik belgesi a4 kağıdına çıktı ile verilecektir. Yeni kimlik kartlarınız PTT yolu ile kargo ile başvuru esnasında vermiş olduğunuz adrese gönderilecektir.
Başvuru esnasında sizden kimlik teslim adresi ve eğer adreste siz olmaz iseniz yerinize kimlik kartınızı teslim alabilecek bir kişinin ismi istenmektedir. Bu isim kesinlikle ailenizden ve güvenilir biri olmalıdır ki sizler açısından ileriye yönelik sorun yaratmasın.
Kimlikleriniz 1 ay süresi içinde belirtmiş olduğunuz adresinize gönderecektir. Eğer siz ya da teslim alabilecek kişi adresinizde yok ise kesinlikle başka birine kimlik kartları teslim edilmeyecektir. Bu aşamada kimlik kartlarınız başvuru yapmış olduğunuz nüfus müdürlüklerine geri gönderilecektir ve sizin oradan teslim almanız istenecektir. Ancak bu işlem için maksimum süre 20 gündür. Eğer 20 gün içerisinde teslim almamanız durumunda kimlik kartınız imha edilmeye gönderilecek ve tekrar başvuru işlem yapmanız gerekecektir.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*