2017 Ocak itibariyle başvurulabilen yeni kimlik kartlarıyla ilgili en çok sorulan soru, Yeni Kimlik Başvurusu Nasıl Yapılır sorusudur. İnternet üzerinden ve nüfus müdürlüklerinden yapılabilen bu başvurular için ayrıca 199 numaralı çağrı merkezi hattı da destek vermektedir. EGM tarafından oluşturulan internet sitesine giriş yaparak ‘randevu al’ butonuna erişim sağladıktan sonra ilgili bilgileri doldurmanı durumunda yeni kimlik kartına başvuru yapmış olursunuz. Dört aşamadan oluşan bu işlemlerde kimin adına kart başvurusu yaptığınız, tarih ve mekân seçiminiz, teslimat bilgileriniz ve randevu özetiniz yer almaktadır.
Aşamalı bir şekilde yeni kimlik başvurusu yaparken özellikle üçüncü aşamayı dikkatli bir şekilde doldurmanız gerekiyor. Burada, nereden başvuru yapmak istediğinizi belirliyor ve tarafınıza uygun olan merkez ile saat dilimini seçiyorsunuz. Daha sonra ise teslimat bilgileri ekrana yansımaktadır. Yeni Kimlik Başvurusu Nasıl Yapılır sorusunun yanı sıra başvuruda gerekli olan belgelere de dikkat etmelisiniz. Nüfus cüzdanı, pasaport, memur cüzdanı, avukat ya da askeri kimlik kartı veya basın kartı ile kimlik belgesi yerine kullanılabilen fotoğraflı belgelerle başvurunuzu yapabilirsiniz. 1 adet biyometrik fotoğrafınızın da olması ve bu fotoğrafın son 6 içerisinde çekilmiş olması gerekmektedir. Tüm bu işlemlerin ardından artık yeni kimlik başvuru sürecinizi tamamlamış ve kimliğinizi teslim almak için 15 gün beklemeniz gerekecektir. Yeni kimlik kartı, e-imza amacının yanı sıra seyahat belgesi ve kimlik kartı olarak da kullanılacaktır.
Leave a Reply