Yurtdışına çıkabilmemiz için gerekli olan pasaport işlemleri önceden günlerimizi almaktaydı ancak yenilenen sistemler ve e-pasaport randevu sistemi ile birlikte bu işlemler oldukça hızlı bir şekilde halledilebilmektedir.
Epasaport.egm.gov.tr adresli internet sitesi üzerinden hizmet veren E-pasaport randevu sistemi bizlere 3 aşamalı bir hizmet sunmaktadır. Bu aşamalar; randevu alma, belge hazırlama ve başvuru yapmaktır. Pasaportlar Emniyet genel müdürlüğü tarafından verildiği için kurumdan randevu almanız hem işlemleri hızlı halledebilmeniz hem de daha sağlık bir şekilde ilerleyebilmeniz için oldukça önemlidir.
E-pasaport randevu alma işlemi için sizden ilk olarak işlem yapmak istediğiniz ildeki kurum ve bu kuruma ait boş randevu saatleri gösterilmektedir. Sizlere en uygun olan saat aralığını seçerek, kişisel bilgilerinizi doldurarak ve yapmak istediğiniz işlemi belirterek dakikalar içerisinde randevu alma işlemini tamamlayabilirsiniz.
Pasaport randevunuzu aldıktan sonra işlemlerinizin daha hızlı yürütülebilmesi için sizden bir takım belgeleri randevuya gelirken hazır etmeniz istenecektir. İşleminize göre değişkenlik gösteren bu belgeler randevu ekranından sonra size detaylı olarak sunulacaktır. Bu doküman ve belgeleri hazırladıktan sonra sizin seçmiş olduğunuz gün ve saat içerisinde seçmiş olduğunuz kuruma giderek başvuru işleminizi gerçekleştirebilmektesiniz.
Pasaport başvuru işlemi tüm belgelerin hazır olması halinde yaklaşık 15 dakika kadar kısa sürmektedir. Ayrıca pasaportlarınız artık elden değil siz başvurunuzu yaptıktan sonra kısa süre içerisinde PTT aracılığı ile kargo ile adresinize gönderilmektedir.
Leave a Reply