Ehliyet Randevu Alma


Ülkemizde AB standartlarına uymak ve uluslar arası geçerlilikte belge oluşturmak amacıyla geçtiğimiz yıllardan itibaren vatandaşlık nüfus cüzdanları ve ehliyetler yenilenmeye başladı. Bu kapsamda tüm ehliyet sahibi araç kullanıcılarının 5 yıl içerisinde ehliyetlerini yeni ehliyet belgeleri ile yenilemeleri gerekmektedir.

Devlet dairelerinde oluşan uzun kuyrukları engellemek ve işlemleri daha hızlı tamamlamak adına Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından bir randevu sistemi oluşturulmuş durumda. Bu randevu sistemine surucurandevu.egm.gov.tr adreslerinde ya da ilk emniyet müdürlüklerinin resmi internet sitelerinden ulaşılabilmektedir.
Emniyet Genel Müdürlüğü bu randevu sistemi üzerinden 3 farklı işlem için randevu talebi kabul etmektedir.

Bu seçenekler ise şunlardır;

  • İlk defa ehliyet belgesi alacaklar.
  • Eski sürücü belgesinin yenilemek isteyenler ya da sürücü belgelerinin kaybedip yenisini çıkartmak isteyenler.
  • Yabancı belge dönüşüm hizmetleri.

Eğer sizlerde bu hizmetlerden birisinden faydalanacaksanız işlemlerinizi randevu alarak çok daha hızlı bir şekilde halledebilirsiniz. Randevu sisteminde sizlerden ilk olarak yapacağınız işlem türünü ve hangi şehirde işlem yapmak istediğinizi soracaktır. Daha sonra sizin için boş randevu saatlerinden birisini seçerek işleme devam edebilirsiniz.

Bu aşamaları sorunsuz geçtiğiniz takdirde sizlerden kişisel bilgilerinizi isteyen bir form doldurmanız istenecek ve kaydınıza ilişkin bir referans numarası verilecektir. Verilen bu referans numarasını bir yere not etmeniz oldukça önemlidir. Zira bir çok işlem takibini ve randevu takip işlemlerini bu referans numaraları ile takip edebilirsiniz.


Leave a Reply

Your email address will not be published.


*