İkamet Belgesi Alma


Resmi işlemlerin bir çoğunda oturduğumuz adresi göstermek ve kanıtlamak amacıyla ikamet belgesi istenmektedir. Geçtiğimiz yıllarda ikamet belgesi mahalle muhtarları tarafından verilmekte ve bunun karşılığında bir takım ücretler alınmaktaydı ancak artık yenilen sistemler ile birlikte ikamet belgesi almak birkaç tıklama ile halledilebilecek bir işlem haline gelmiş durumda.
İkamet belgelerinizi alabilmeniz için iki farklı alternatifiniz var. İlk alternatif Nüfus müdürlükleridir. Nüfus müdürlüklerinden alacağınız sıra numarası ile ikamet belgenizi almanız mümkündür. Ancak oluşan yoğunluklar göz önünde bulundurulduğunda bu pek tercih edilmeyecek olan bir yoldur.
İkamet belgesi alabilmek için ikinci ve en hızlı yol ise e-devlet kapısıdır. Turkiye.gov.tr adresi üzerinden bir çok devlet kuruma başvuru yapabiliyor, belge alabiliyorsunuz. İkamet belgesi alabilmek için ise ilk olarak bir e-devlet şifreniz olması gerekmekte.
E-devlet şifreleri PTT şubelerinden 2 TL ücret karşılığı edinilebilmektedir. Edinmiş olduğunuz şifre ile e-devlet’e giriş yaparak sağ üst tarafta bulunan arama kutucuğuna NVİ Adres Bilgilerim yazmanız ve gelen butona tıklamanız ile ikamet belgesini kolaylıkla alabilirsiz. Eğer arama kutucuğunu kullanmakta sıkıntı çekiyorsanız Ana sayfada bulunan Nüfüs ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ‘ne tıklayıp ardından karşınıza listelenecek olan işlemlerden NVİ Adres Bilgilerim’i seçerek ikamet alma işleminizi tamamlayabilirsiniz.
E-devlet kapısı üzerinden almış olduğunuz ikamet belgesinin, Nüfus Müdürlüklerinden alacağınız belge ile eş değer ve aynı geçerliliğe sahiptir. Yani e-devlet üzerinden aldığınız belgeyi tüm işlemlerinizde sorunsuz olarak kullanmanız mümküdür.


Leave a Reply

Your email address will not be published.


*