Yeni Kimlik Kartları Nasıl Teslim Alınacak?


Nüfus müdürlüklerinden yeni kimlik kartları için başvuru işlemleri alınmaya başlandı. Beş yıl içerisinde tüm vatandaşlara yeni kimlik kartlarının verilmesi planlanıyor. Yeni kimlik kartları için vatandaşlara herhangi bir özel bildirim ya da davet yapılmamakta tüm vatandaşları gerekli başvurularını şahsen yapmaları ve yeni kimlik kartlarını teslim almaları gerekiyor.
Yeni kimlik kartlarına başvurular randevulu sistem üzerinden nüfus müdürlükleri tarafından yapılmaktadır. Başvuru işlemi yapıldıktan sonra kimliklerinizi maalesef hemen teslim almanız mümkün değildir. Yeni kimlik kartları çipli sistem olduğundan dolayı üretimden sonra gönderilmektedir.
Peki yeni kimlik kartları nasıl teslim alınacak ? Nüfus müdürlüklerinden gerekli başvuru işlemlerini yaptıktan sonra görevli memur tarafından hangi adrese teslim almak istediğiniz sorulacaktır. Bu esnada gün içerisinde bulunabileceğiniz iş ya da ev adresini vermeniz gerekmekte. Ayrıca adreste sizin olmamanız durumunda güvenebileceğin ve teslim alabilecek bir kişinin daha ismi istenmektedir.
Yeni kimliginiz bir ay içerisine vermiş olduğunuz adrese kargo yolu ile gönderilecektir. Siz ve belirtmiş olduğunuz isim haricinde kimse teslim alamayacaktır. Adreste bulunmayan vatandaşlar için kargo başvuru yaptığınız nüfus müdürlüğüne geri gönderilecek ve 20 gün içerisinde oradan teslim almanız istenecektir. Eğer gene bu 20 günlük süre içerisinde de teslim almaz iseniz kartınız imha işlemi için gönderilecektir.
Tüm bu süreçleri kaçıran vatandaşların tüm başvuru işlemlerini tekrar yapmaları istenecek ve süreç yeniden başlanacaktır.


Leave a Reply

Your email address will not be published.


*